Openatv 8 heeft nu ook een DAB+ Scan aan boord.
werkt het ook goed?
ik had al andere tests gezien maar daar was DAB+ aan het stotteren.
Ik heb niet alles getest, maar voor als nog lijkt het allemaal goed te werken.
Ik heb een paar zenders in Bumux 2 getest en die blijven ook na ongeveer 1 minuut door spelen. Deze zenders stopten altijd na korte tijd.
Vanavond eens getest. Allereerst had ik geen audio. Ik moest via de serviceapp de softwarematige gstplayer selecteren. Daarbij kwam er (volgens mij) AAC audio die je dan als downmix moet installeren. Enkel de BBC radiozenders bleven zonder geluid. Maar dat zou te maken kunnen hebben dat BBC nog via DAB zonder de plus uitzendt.
Heb je : eti-tools and tsniv2ni plugins wel geinstalleerd?
eti-tools_1.0+git117+73f4a0f-r0_armv7ahf-neon (2).ipk (30,6 KB)
tsniv2ni_1.0+git9+00c0894-r0_armv7ahf-neon (2).ipk (3,2 KB)
Staat ook in de feed (pakketbeheer) bij OE alliance.
Voor de volledigheid ( zit al in openatv8)
Deze ipk’s heb ik geïnstalleerd en de ontvanger opnieuw gestart. Enkel extra BBC zenders als BBC1 Dance en Anthems geven audio. Daarnaast krijgen DAB zenders de service 4115 mee, die niet herkend wordt door de informatiepagina van de zender, maar ook niet kunnen worden ingelezen in DreamboxEdit. Maar positief blijvend: Het begin is er!
Welke ontvanger heb je?
libavcodec.so.60.31.zip (5,2 MB)
Hierbij nog een codec voor als deze er nog niet staat
Bestaat er een nederlandse feed?
Waarschijnlijk niet.
Dit is wat nu bekend is:
Weet iemand waar op de ontvanger de (xml?) lijst staat met de te scannen transponders, aangezien dat niet handmatig kan.
Dab+ is regionaal toch?
Die frequenties zijn wel opgedeeld maar dan nog.
Eigenlijk moet die hier staan /etc/tuxbox
Ja dat zou je verwachten, of in /etc/enigma2/
Maar ik zie geen bestand wat het zou kunnen zijn.
Geen idee wie deze plugin gemaakt heeft, dus waar ik met vragen terecht kan, maar:
-De service referenties in één bouquet zijn allemaal hetzelfde, terwijl ik op KoS toch verschillende SID’s per zender zie staan. Zou wel handig wezen als die scan ook die SID’s meeneemt.
-Je hebt nu alleen de mogelijkheid alles te scannen en niet één frequentie of één satelliet of zo.
-Volgorde is ook vreemd: Eerst 7-9-19.2-23.2-28.2-39E en dan weer helemaal terug naar 5W.
10E slaat-ie over (BFBS) en volgens mij zit er ook wat op 0.8W en 30W.
-Op sommige zenders heb ik geen audio, bijv. de DAB-zenders bij BBC, Times Radio en Virgin Radio, DAB+ (bijv. BBC Radio 1 Dance) doet het wel.
Misschien dat libavcodec.so.60.31.102 daar voor is? Ik heb die in /usr/lib/ gezet en de ontvanger herstart: Nog geen audio.
-Het lijkt dat Dreamset niet met deze boeketten kan omgaan? Als je de settings uitgelezen hebt en weer terugschrijft doen alle boeketten het niet meer.
dreamboxEDIT gooit gewoon alle zenders eruit. E-channelizer doet helemaal niks, vm. omdat ik geen betaalde versie heb?
dab.xml (15,7 KB)
The structure and content of dab.xml have been extended in the current development version.
Your existing /etc/enigma2/dab.xml overrides the new file shipped with Enigma2. Therefore, it must be recreated using the current /usr/share/enigma2/dab.xml as its base. You can then reapply any custom feed entries to that new file.
As this feature is still under active development, there is currently no automatic migration for older custom dab.xml files.
Er is een recentere dab.xml versie met inbegrepen 7-9-19.2-23.2-28.2-39E + 1-5W
Als je een draaibare schotelinstallatie gebruikt is het handiger om de DAB+ feed uit voeren.Alle satellieten worden dan in één keer ingelezen.Het scannen gebeurt redelijk snel zo een goeie vier minuten en je krijgt alles binnen uitgezonderd de services van de 1W. Het probleem met 1W is dat Enigma moeite heeft met het verwerken van TS in GSE-modus, ook al is het signaal in orde.
Daarna kun je zonder problemen met dreamset lijsten opstellen die je het beste aanstaan.Zo heb ik gekozen gezien de draaibare schotel om te starten met 5W,7E,9E,19,2E,23,5E,28,2E en 39E.Hierbij duurt de motor verplaatsing vlugger.
Alles naar de ontvanger sturen en de lijst blijft er dan vast in.
Ook heb ik op alle services wel geluid.Bij een nieuwe scan word alles herschreven op dezelfde posities.
Alles werkt perfect op Octagon SF 8008 met de OpenATV 8.0 versie.
dab.xml (32,1 KB)