Ik wil met notepad een wijziging aanbrengen in een PIC file. Wie kan me vertellen hoe de algoritme voor het herberekenen van de checksum eruit ziet.
Heb je het proggie checksum fixer al ???
Bij satnerds is deze te vinden.
Gr. JD
Nee, heb ik nog niet, maar ik heb het probleem al opgelost. En zoals gebruikelijk kun je erover lezen op mijn site.<p>Bij het klonen van een MOSC met MoascAS 1.23 kun je de UA niet aanpassen zoals bij MoscAS 1.1 dus daar heb ik nu een andere oplossing voor beschreven.<p>Maar bedankt voor de hulp.
@ duwgati,<p>bedoel je het serienummer?
Dat kan namelijk met MatrixStudio en met Secarl.<p>Nitwit
DIt is 100% zeker. Vanochtend nog een 1.23 gemaakt en de serie vernaderd. Kaartje proggen . Inlezen via phoenix stand in mini MOsc. Update provider. Verander SN bij providers. Wordt geel. Hierna weer naar mini mosc en Change SN. Insert commando.<p>MTB
Jullie hebben helemaal gelijk. Ik heb er geen verklaring voor, maar nu werkt het wel.<p>Ik heb het de afgelopen dagen wel tientallen keren geprobeerd. Met meerdere kaarten en alle versies van MatrixStudio. Telkens hetzelfde resultaat: 6D 00. En dat betekent in Seca dat die Ins niet gesupport wordt.<p>Na het lezen van jullie mededeling heb ik het nog eens geprobeerd en jawel hoor. Nu werkt het wel. Met alle kaarten en alle M.S.-versies. Ik kan me eigenlijk maar 1 ding voorstellen als oorzaak hiervoor. Ik heb mijn PC vanmorgen moeten rebooten en sindsdien werkt het. Dus vermoedelijk is er iets resident geweest wat die problemen heeft veroorzaakt.<p>Enfin, in de tussentijd heb ik ook weer geleerd hoe de checksum van een pic file wordt berekend. Is het toch nog ergens goed voor geweest <p>Bedankt voor jullie reakties.