Cassegrain type schotel van 40,5 cm groot

Heb hier een Cassegrain schoteltje van 40.5 cm groot.

met deze feedhorn en lnb ( van dit Forum ) gevonden .

mijn vraag ; voor Satelliet signalen mag er toch niks in de weg staan ,of gaan die toch door ( plastic) heen, Signalen kaatsen tegen de schoten en worden opgevangen en terug gekaatst naar de lnb door zijn speciale vorm ( puntige) .

Mvg

't Is niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt, maar als het om een offset-antenne gaat zullen de feedhorn en subreflector niet in de weg staan van de signalen. Bij een prime-focus zou dit wel het geval zijn, maar neemt dit negatief effect af bij stijgende schotelgrootte.

Een foto van het schoteltje zou kunnen helpen om je vraag beter te kunnen inschatten.

tegen de regen heb ik een emmer over de lnb van mijn Gregorian ,en toch heb ik beeld.

er mag toch niks in de weg staan .hebben ze mij altijd gezegd .

Hoeveel signaal er verloren gaat hangt o.a. af van het type kunststof en de dikte. Met een metalen emmer gaat het volgens mij niet lukken.

Er mag niets in de weg zitten dat de signalen belemmert of tegen houd. Dat wil dus zeggen geen metalen voorwerpen maar ook geen vocht. Plastic is geen probleem maar let op, in plastic kunnen metaaloxides gebruikt worden om het plastic een bepaalde kleur te geven en dan wordt er wel signaal tegengehouden. Vocht kan ook een probleem zijn. Dat merk je al als de frontkap van een lnb nat is door regen of dauw krijg je al minder signaal. Ook als er vuil of alg op de frontkap zit kan dit er voor zorgen dat het vuil of alg vocht vast houdt waardoor je ook minder signaal krijgt.

Zuiver glas geeft ook geen belemmering voor de signalen maar als glas een coating heeft, komt er geen signaal door evenzo als het kristalglas is waar veel lood in zit.

Gewoon een zwarte emmer van de bouw. niks biezonders.

Als het materiaal warm wordt in de magnetron dan blokkeert het (een deel) van het signaal en is het materiaal niet (volledig) signaal doorlatend.

O ja, het ene plastic/nylon is het andere niet :wink: