http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFile…voorwaarden.pdf
zie art.5
Hebben ze dat op een April bedacht???
Origineel bericht van: youriy
zie art.5
Oh jee, we hebben weer wat nieuws gevonden om over te klagen…
Origineel bericht van: DeBeek
Kan het zijn dat er in dit geval terecht geklaagd mag worden?
Met vriendelijke groeten
sattaz
zie art.5
Dan is de gemiddelde kabelboer toch een stuk sympathieker…
zie art.5
en terecht! is toch te gek voor woorden dat je verplicht bent om bij een monopolist te tekenen voor twee jaar ! waardeloze tent.
En wij maar denken dat we het ergste achter de rug hebben met cds,nee die leren het nooit.
Volgens mij gelden deze voorwaarden bij de nieuwe actie met leen HD ontvanger.
Het “normale” abonnement is volgens mij binnenkort per maand opzegbaar.
Cornea is wakker(!). Er zijn wel meer providers die een aanbod doen voor 2 jaar… Je krijgt er dan ook een complete schotelinstallatie voor neergezet voor 90 Euro. Ergens mag het toch worden terugverdiend niet???
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Storm in een glas water dus
Heb net op proef het entertainment pakket, 4 maanden gratis en als ik binnen 2 maanden opzeg kost me dat 0 euro. Wil ik het wel hebben dan zit ik er voor 1 jaar aan vast
Deze aktie ging keurig per telefoon, en ik moet zeggen volgens de regels. Het gesprek werd opgenomen en dat werd op tijd aangekondigd en alle voorwaarden werden keurig opgenoemd. Zonder ja op een vraag te hoeven zeggen, wat bij telefoon en elektriciteits clubs wel eens leid tot een ongevraagd abo
Je kan zeggen van CD wat je wilt, maar dit zit gewoon goed. Ik heb ook een schriftelijke bevestiging gekregen volgens afspraak, en kan er zo vanaf als ik niet accoord ga met de overeenkomst
Deze middag een buurtgenoot een recreatie abo afgesloten via internet op de CD site, enige mogelijkheid 2 jaar! is niet mogelijk voor 1 jaar. weet niet hoe het met de andere abonnementen is, maar dit vind ik dus ronduit schandalig.
niks geen storm in een glas water dus.
artikel 5 van de nieuwe voorwaarden van canaldigitaal:
Vorige week waren we nog ze blij met de maandelijkse afzegging en nu komt het addertje te voorschein en mekkeren we weer over twee-jaar contracten. T’is met toch wat CanalDigitaal…
Origineel bericht van: fenzo
zie art.5
en terecht! is toch te gek voor woorden dat je verplicht bent om bij een monopolist te tekenen voor twee jaar ! waardeloze tent.
Ben eigenlijk wel benieuwd dan naar de jaarlijkse verhoging van het stb pakket…als die extreem verhoogd wordt zoals nu dan is het toch per direct opzegbaar lijkt me.
Origineel bericht van: cornea
Volgens mij gelden deze voorwaarden bij de nieuwe actie met leen HD ontvanger.
Het “normale” abonnement is volgens mij binnenkort per maand opzegbaar.
WAAR staat dat in de voorwaarden?
Origineel bericht van: Littlesat
Cornea is wakker(!). Er zijn wel meer providers die een aanbod doen voor 2 jaar…
Televisieproviders in Nederland? Welke dan?
Citaat:
Je krijgt er dan ook een complete schotelinstallatie voor neergezet voor 90 Euro. Ergens mag het toch worden terugverdiend niet???
Die schotelinstallatie die wordt neergezet is toch bruikleen? Je betaalt dus gewoon 90 euro voor het neerzetten van een schotel welke je weer net zo hard moet inleveren als je opzegt.
Om dan daarnaast voor 2 jaar vastgepind te worden is gewoon te belachelijk voor woorden.
Ik dacht dat we langzaam maar zeker van (wurg)contracten afkwamen in Nederland, maar CDS maakt het gewoon nog veel erger.
Origineel bericht van: Littlesat
Vorige week waren we nog ze blij met de maandelijkse afzegging en nu komt het addertje te voorschein en mekkeren we weer over twee-jaar contracten. T’is met toch wat CanalDigitaal…
Yep. Dan pakt de gemiddelde monopolistische kabelboer het toch een stuk netter aan.
Zeker nu ik toch de Nederlandse zenders via de kabel pak, zit ik serieus te overwegen het C+ NL eruit te gooien.
De Nederlandse kabelboer kan dat ook veel makkelijker daar ze 16 euro per analoge abonnee vragen en dan ook nog de indruk wekken dat je afhankelijk van hen bent om ueberhaupt TV te kunnen kijken… Al hoewel UPC veel verliest aan vooral Digitenne…
Relatief gezien is CDS goedkoper - zeker voor de goedkoopkijkers (SetTop-Basispakket)… dus voor een nieuw abonnement vind ik het redelijk - maar NIET na elke verlenging als je dan toch al administratie kosten moet betalen. Uiteraard aanbiedingen uitgezonderd.
@Tfh, waarom zou je afzeggen hierom. Je hebt toch al een abonnement. Dan hen je hier toch geen last van?
Volgens mij heeft de overheid in Nederland bepaald dat, ik dacht met ingang van 1 juni, langlopende contracten, na afloop van de contractduur (dus in geval van CDS na 24 maanden) per maand opgezegd kan worden.
CDS zou theoretisch weer een contract van 24 maanden je in de maag splitsen, maar daar heeft de overheid dan toch een stokje voor gestoken!
""Relatief gezien is CDS goedkoper - zeker voor de goedkoopkijkers (SetTop-Basispakket)… “”
Kijk dan es naar de tarieven op www.tv-vlaanderen.be
Canal Digitaal: maandelijks opzegbaar, nieuwe abonnementen 2 jaar
Canal Digitaal past haar abonnementsvoorwaarden aan op de nieuwe wetgeving; abonnementen worden per 1 juli voor abonnees die voor 1 juli 2008 abonnee zijn geworden, maandelijks opzegbaar. Voor nieuwe klanten en klanten die een nieuwe optie of abonnementsvorm afnemen, geldt per 1 april jl. dat ze voortaan voor twee jaar een contractsrelatie aangaan, tenzij anders overeengekomen. Dit was voorheen één jaar. Volgens woordvoerder Martijn van Hout is “in het licht van de wijziging van het verkoopmodel, een tweejaar-contract logischer, mede vanwege subsidiering van hardware en installaties.” Ook nog te lanceren nieuwe aanbiedingen van de zenderpakketten, geven daar volgens de Canal Digitaal-woordvoerder aanleiding toe. Klanten die voor 1 april jl. al abonnee waren vallen niet onder de nieuwe 2-jaars-contractsvoorwaarde. Abonnees die van 1 juli 2008 tot 1 april jl. abonnee zijn geworden of een ‘hoger’ pakket hebben afgenomen in die periode, zijn in ieder geval 1 jaar abonnee vanaf contractsdatum en kunnen daarna maandelijks opzeggen.