Bij mij werkt ie pas na ongeveer 5 seconden op het kanaal te laten staan. Ook werkty de epg bij mij niet meer goed. Het schijnt te maken te hebben met het uitzenden van irdeto2. Het lijkt erop dat het dadelijk inderdaad over is met de pret.
Bij mij duurt het vaak wel heel lang voordat ik beeld heb. Eerst krijg ik scrambled program maar na een paar seconden heb ik dan toch beeld. Wat ik veel vervelender vind is dat de EPG het weer niet doet.
Citaat:
de reciever kijkt nu naar ECM 1384, en dat is irdeto2 als je kunt instellen dat hij 1284 moet gebruiken zou je weer beeld moeten hebben.
En kan je bij een samsung 9500 dit instellen? Zo ja, hoe?
weet nie of het met jou ontvanger kan de instellingen handmatig kunt verzetten naar nagra bij sommige alcam ontvangers kan dat bij de strong kon het wel maar bij de @sat weer niet en moest op nieuwe software wachten het probleem is nu met nieuwe soft over dus dat is het verhaal wat ik weet
Heel raar vind ik het! Gisteravond ging ik naar een ‘lokale deskundige’ met mijn AXAS MM. Hij zette Tetra 1.0 eruit en deed Penta 1.9 erin en … alle Nederlandse zenders incl. C+ doen het weer. Probleem opgelost en 10 euro minder in de zak.
Conclusie: als je dus een oude Tetra 1.0 hebt (er is nu een nieuwe met NoZap, voor zover ik weet), direct gaan ‘ombouwen’ naar een nieuwe(re) Penta!