Big Bi sat Cahors software?

Hoi

Vandaag gaan we de Big Bisat ophangen maar de software ontbreekt. Wie heeft die software nog werkend en zou voor mij wat kunnen uitrekenen? Ik heb Sprietje al ge-messaged maar die heeft het denk ik nog niet gelezen.

Ik doe hier nog niet mijn details die komen wel in een DM.

De software die op dropbox met een link wordt doorgegeven bevat een virus waardoor ik die dus niet gebruik. Maar wie weet heeft iemand het nog ergens werkend op zijn computer liggen.

Misschien kan dit helpen:

https://cahors-ced.com/BigBisat/Outil_en_ligne-Online_Tool/index.html

2 likes

heel erg bedankt !!!

Of is dat niet echt zo, maar alleen maar de “analyse” van je virusscanner?

Ik herinner me dat dat destijds aan de orde was in een topic hier, dat sommige mensen een waarschuwing van hun virusprotectie moesten negeren, maar dat er verder echt helemaal niks verkeerd leek aan het programma.

zou kunnen maar mijn neef die durfde het niet aan op zijn windows, en ik zelf gebruik linux en had doordat geen zin om mijn windows emulatie naar de kl… te helpen. Maar door de goede link hierboven hebben we het gewoon voor elkaar. Nu zijn we alles aan het in elkaar zetten.

Hoe wist je trouwens waar die link ergens zat, want ik had hem niet gevonden.

Via Google zoeken op “Cahors online tool”.

Dan naar de site “cahors-ced.com” gaan.

Dan kiezen voor “Outil de configuration en ligne”

Download van de “Logiciel pointage BIGBISAT.zip” is op mijn PC niet veilig.

I.p.v. te panikeren bij een al dan niet positieve virusmelding na het downloaden van een weinig gebruikt bestand is een test op https://www.virustotal.com een beter idee.

Vals positieven zijn nu eenmaal een neveneffect van een overijverige virusscanner.

Zijn er anderen hier met een big bisat die de lnb soms nog wat draaien in zijn houder voor beter ontvangst? Of maakt dat bij de big bisat helemaal niets uit. Ik blijf nog wat matig met de Astra 2 zitten ondanks de goede hulp met het afstellen. Ik zit ook op de rand vd footprint dus dat is mij bekend, maar ik wil weten of het draaien van de lnb nog wat uithaalt. Ik kan dit niet zomaar proberen vanuit het niets omdat het een hele toer is om bij die lnb’s te komen, maar als jullie met deze schotel wel de lnb’s nog een extra skew fine tuning geven dan ga ik daar ook weer een moment voor inplannen.

Ja natuurlijk maakt dat uit, kies de zwakste zender en regel af tot maximum signaal.

Fijn dat je me dat vertelt. Ik heb dat bewust niet gedaan omdat er geen graden op de houder waren aangegeven en er nergens over werd gesproken online. Ook foto’s van een opstelling van de big bisat hadden lnb’s die gewoon normaal in de houder zitten zonder bijdraaing. Vandaar de gedachte dat het bij deze schotel en houder/rail schijnbaar niet nodig was. Ook vermeld de online software hier niets over. Vandaar. Maar super bedankt voor je info. Ik ga het inplannen

Ik dacht dat ik de berekening vorige week al geplaatst had maar is zie hem niet, dus nogmaals geplaatst de berekening voor Bad Nieuweschans.

De skew van de lnb’s moeten als volgt worden afgesteld t.o.v. verticaal, niet t.o.v. de rail.

A1 -1,3°

A3 -4,4°

A2 -7,7°

dus alle lnb’s moeten ietsje met de wijzers van de klok meegedraaid worden als je achter tegen de lnb’s aan kijkt.

De softfware van Visiosat wordt inderdaad door diverse beveiligingen als gevaarlijk aangemerkt zoals o.a. Malwarebytes. Norton en C-cleaner geven deze software niet als gevaarlijk aan. Ik gebruik deze Visiosat software al een aantal jaren en heb geen problemen ervaren.

1 like