Jürgen, ik heb het niet over ‘klagende’ gebruikers die je inderdaad op veel forums tegenkomt… maar wat ik bedoel, zijn metingen die uitgevoerd worden in tests, zoals die bijvoorbeeld in Sat+Kabel gepubliceerd worden.
Ik lees dan in de kategorie “Bild” hetvolgende:
VU+ Ultimo : 11.5 von 20 Punkte
Dreambox DM 8000 : 14.5 von 20
Technisat HD S2 Plus 14.75 von 20
Vantage VT 1S : 15.75 von 20
Hirschmann 2S-HD910: 15.5 von 20 punkte
Gigablue HD Quad: 10.5 von 20
Vantage VT-800S HD+ : 11 von 20
…
De vu+ Ultimo is voorlopig de enige vu+ die ze getest hebben… ik hoop dat de duo2 ook eens getest wordt, dan weet ik weer meer.
Ik weet dat een test ook maar een test is, en dat ieder individu dingen anders zal ervaren… ook icm met ‘zijn’ tv en de instellingen daarvan… maar een test bij Sat+Kabel is eigenlijk best wel onafhankelijk als je vergelijkt met anderen…
De Nokia Mediamaster was inderdaad ook een goede receiver… al heb ik deze altijd op een beeldbuis tv gezien, en die leveren meestal wel een erg goed SD plaatje op.
Ik ben benieuwd of er een VU bezitter is die ook een van de genoemde
andere ontvangers ter beschikking heeft en die een vergelijking maakt.
ceesv, dat is dus inderdaad wat ik ook graag zou willen weten… Jij bent uitermate tevreden over je Rebox, Ik over mijn Technisat en een ander over zijn VU+ duo… maar het is volgens mij altijd maar waar je aan gewoon bent… en ofwel ben je een tevreden iemand en zeg je dat het super is, of je bent de eeuwige mopperaar en het is nooit goed genoeg… Zo zou ik wel eens graag van iemand horen die een VU+ en een technisat naast elkaar hebben staan, wat het beste is… en hoe het verschil zich verhoudt.
Daarom hecht ik wel belang aan de testresultaten… maar het zou mooi zijn om het hier eens te kunnen lezen.