BBC zenders in de benelux na 31december???

staat er hier wel op en beeld

2 uren geleden, grungesocial zei:

BBC Four HD is niet te ontvangen…

Deze zender begint 's-avonds om 20.00 uur pas met de uitzendingen.

2 uren geleden, bellejt zei:

staat er hier wel op en beeld

dan ligt aan mij alleen, ik zal controleren.

1 minuut geleden, HG5812 zei:

Deze zender begint 's-avonds om 20.00 uur pas met de uitzendingen.

oke, ik wist het niet. Dank je wel.

Ik lees zojuist dat door een nog niet zolang bestaande Luxemburgse uitzendlicentie alle BBC-zenders bij alle aanbieders in het pakket blijven,

BBC blijft dus ook actief in België en dat via een Luxemburgse uitzendlicentie, ik merk het want ik kan in via Proximus TV nog altijd kijken naar BBC 1, 2, World en Entertainmaint, op die BBC First heb ik geen abonnement, toch raar dat via een Luxemburgse uitzendlicentie BBC zowel in België als in Nederland te ontvangen zijn, en zenders als RTL4578 zijn enkel in Nederland te bekijken, voor het ene dus wel en het andere niet, blijkbaar kan je ermee wat je wil met zo’n Luxemburgse uitzendlicentie. Voor hetzelfde geld zonden ze uit via een Chinese licentie. Dus Engeland wist wel degelijk ook dat een Luxemburgse licentie makkelijk in handen te krijgen is, op dat gebied zijn ze wel slim, en dat kon nog vanwege hun brexit? Bij mij hadden ze er kunnen naar fluiten naar hun licentie, willen ze onafhankelijk zijn van Europa dan moeten ze zich en maar naar gedragen. Haal er eens al die Engelse themazenders af die we hebben en er zal niet veel meer overschieten van het aanbod.

Timm1983

voor sommigen iets te vroeg natuurlijk

een hoofdpijn pilletje is misschien beter

1 uur geleden, Timm1983 zei:

BBC blijft dus ook actief in België en dat via een Luxemburgse uitzendlicentie, ik merk het want ik kan in via Proximus TV nog altijd kijken naar BBC 1, 2, World en Entertainmaint, op die BBC First heb ik geen abonnement, toch raar dat via een Luxemburgse uitzendlicentie BBC zowel in België als in Nederland te ontvangen zijn, en zenders als RTL4578 zijn enkel in Nederland te bekijken, voor het ene dus wel en het andere niet, blijkbaar kan je ermee wat je wil met zo’n Luxemburgse uitzendlicentie. Voor hetzelfde geld zonden ze uit via een Chinese licentie. Dus Engeland wist wel degelijk ook dat een Luxemburgse licentie makkelijk in handen te krijgen is, op dat gebied zijn ze wel slim, en dat kon nog vanwege hun brexit? Bij mij hadden ze er kunnen naar fluiten naar hun licentie, willen ze onafhankelijk zijn van Europa dan moeten ze zich en maar naar gedragen. Haal er eens al die Engelse themazenders af die we hebben en er zal niet veel meer overschieten van het aanbod.

Timm1983

je kan de BBC niet vergelijken met de RTL zenders, op de RTL zenders komt er reclame, op de BBC zenders niet (BBC1 en 2 dat via een Luxemburgse licentie uitzenden, de andere werken via Nederlandse licentie, van BBC First bestaat er zelf een vlaamse en een Hollandse versie), beetje verschil in uw reactie hé

Het heeft volgens mij niet zo veel te maken met of het een land van in of uit de EU is… het heeft meer met uitzendrechten te maken… in Zweden kan je volledig legaal een abonnement nemen op de Noorse NRK zenders,uit Noorwegen die ook een zelfstandig en onafhankelijk land zijn…

Ik weet overigens niet of dat overal nog zo geldt… maar het was toch ook zo, dat je een zender op het kabelnet mocht doorgeven (na het betalen van de rechten voor herverspreiding) als je die zender gewoon kon ontvangen aan jouw buitengrenzen? Zo hebben ze in Zwitserland nog steeds ORF op de kabel zitten…

Die materie is wel erg interessant, om op die manier de grenzen van het mogelijke op te gaan zoeken… Want dat leidt dan weer tot de vraag waarom je bepaalde satelliet pakketten wel in een ander land legaal kan abonneren, maar andere pakketten dan weer niet… Het zal allemaal niet zo eenvoudig zijn als het allemaal volgens de regels der kunst moet gebeuren.

Hier wordt iets geschreven over de mogelijke gevolgen van de Brexit voor de BBC in Nederland. Het komt neer op een uitzendlicentie regelen.

https://www.insidewalessport.co.uk/brexit-british-channels-stop-in-eu-what-about-bbc/

Wat je aanhaalt over Zwitserland en ORF is een ongelooflijke uitzondering. In Zwitserland trekken ze zich gewoon niets aan van rechthebbenden in het buitenland. Zij hebben eigen wetten en geven gewoon door wat ze kunnen ontvangen! Engeland heeft tevergeefs geklaagd dat ze dit doen.

Ik liep daar tegenaan naar aanleiding van het stoppen van DVB-T in Zwitserland. De buurlanden baalden ervan dat ze geen Zwitserse TV meer konden doorgeven omdat er geen spillover meer is die daarvoor een wettige grondslag vormt (ze gebruikten wel sat lol). Er is hiervoor op kosten van een Franse kabel aanbieder een nieuwe DVB-T of T2 zender in de lucht gebracht op Zwitsers grondgebied. Het is een bijzonder volk..

1 like

1 uur geleden, OFDM zei:

https://www.insidewalessport.co.uk/brexit-british-channels-stop-in-eu-what-about-bbc

De link gaat rechtstreeks naar de homepage !!

Via Google Webcache is die link nog wel te lezen:

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:36niY_WPS2wJ:https://www.insidewalessport.co.uk/brexit-british-channels-stop-in-eu-what-about-bbc+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=be

15 uren geleden, OFDM zei:

Er is hiervoor op kosten van een Franse kabel aanbieder een nieuwe DVB-T of T2 zender in de lucht gebracht op Zwitsers grondgebied. Het is een bijzonder volk..

Nou…wat dacht je van die RTL u-bocht constructie naar Luxemburg. Daar kan of kon je de RTL zenders ook via een zendertje terrestisch ontvangen om aan de NL wetgeving te voldoen. Alsof die Luxemburgers daar op zaten te wachten.

Canaldigitaal kan je reeds lang ook volledig legaal met je adres en Belgische rekening nummer abonneren hier in België.

Dat is waarschijnlijk ook via Luxemburg? Dan gaat het wel met rtl4 enz… allemaal niet logisch he vrienden

1 uur terug, chukky2 zei:

allemaal niet logisch he vrienden

dat Europees Binnenmarkt verhaal wordt te pas EN te onpas gebruikt

ik pleit voor open grenzen op media gebied en engelse fish & chips

1 uur geleden, chukky2 zei:

Canaldigitaal kan je reeds lang ook volledig legaal met je adres en Belgische rekening nummer abonneren hier in België.

Dat is waarschijnlijk ook via Luxemburg? Dan gaat het wel met rtl4 enz… allemaal niet logisch he vrienden

Die rtl zenders zitten daar nog altijd op dvb-t in Luxemburg.

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Nou…wat dacht je van die RTL u-bocht constructie naar Luxemburg. Daar kan of kon je de RTL zenders ook via een zendertje terrestisch ontvangen om aan de NL wetgeving te voldoen. Alsof die Luxemburgers daar op zaten te wachten.

Haha ja de mij héél bekende U bocht via Luxemburg. Ja dat is ook idioot maar Luxemburg zit zeker wel te wachten op inkomsten uit het hosten van onze RTL. Dat was al voor de satelliet uplink in Betzdorf maar als daar ook nog een etherzender bij hoort zal ze dat geen biet kunnen schelen, wij betalen.

Er blijft wel een belangrijk verschil met Zwitserland: Wij betalen niet voor het uitzenden van Luxemburgse zenders in Luxemburg.

Die Luxemburgse DVB-T zender staat sinds het opdoeken van Duitse comm. FTA zenders overigens op mijn bucketlist met tropo condities. Jaren geleden op vakantie in Luxemburg heb ik ze al ontvangen maar nu dus een antenne op uitgericht staan, afwachten..

Straks kunnen ze nog via DVB-T(2) de zenders RTL4578 gaan coderen en in een nieuw pakket van Antenne TV Lux(emburg) opnemen, samen met nog RTL TVI, Club RTL en Plug RTL, hoe ze nog niet op zo een goed idee gekomen zijn?

Net zoals dat TV Vlaanderen ons TV1, Ketnet en Canvas heeft afgenomen die we vrij via DVB-T konden ontvangen.

Dat was ook een mooie vooruitgang voor de Belgische kijkers via DVB-T! Beter kon niet!

TV Vlaanderen had 2 jaar geleden beter zijn handen afgehouden van de vrij te ontvangen VRT zenders!

Dan hadden we toch nog iets dat vrij te ontvangen was, maar de VRT zenders moesten ook in een betaalpakket komen, en pas dan werden ze via DVB-T in hd beschikbaar.

Nu ligt mijn DVB-T stickantenne al 2 jaar in mijn onderste schuif! Ik zal die wel eens naar het containerpark brengen, die oude rommel.

TV Vlaanderen mocht nooit toegang gekregen hebben tot DVB-T, van mij zouden ze enkel via satelliet mogen blijven uitzenden en niet via DVB-T, en de VRT zenders zullen we ook nooit meer vrij kunnen ontvangen via DVB-T, jammer!

Timm1983

16 uren geleden, Timm1983 zei:

Ik zal die wel eens naar het containerpark brengen, die oude rommel

Veel van die sticks kun je herprogrammeren voor DAB+ bijvoorbeeld, afhankelijk van de chipset die erin zit.

het ging toch over BBC?

15 minuten geleden, wanderer zei:

het ging toch over BBC?

Ja we zijn behoorlijk afgedreven. Maar het nieuws was er ook al dat doorgifte juridisch geregeld is.

1 uur terug, wanderer zei:

het ging toch over BBC?

Veel van die “V.I.P.” members staan hier een trapje hoger dan andere leden hier.

Daardoor grijpt de moderator niet in of waarschijnlijk is die z’n nieuwjaar roes aan het uitslapen.:face_with_tongue: