De Azbox probeert volgens mij standaard onder het guest account een verbinding te maken. Is in ieder geval op mijn home server het geval. Ik heb een speciaal azbox account gemaakt, en laat de azbox hiermee verbinden.
Makkelijkste manier is door een mount script te gebruiken. Dit kun je automatisch laten starten. Zo kom ik standaard in mijn films share terecht als ik voor films kies in het menu.
#!/bin/sh
if ! mount | grep music >>/dev/null
then
mount -t cifs //192.168.1.10/music /DATA/music -o username=administrator,password=windowspassword,rsize=8192,wsize=8192 0 0
fi
if ! mount | grep movie >>/dev/null
then
mount -t cifs //192.168.1.34/movies /DATA/movie -o username=administrator,password=windowspassword,rsize=8192,wsize=8192 0 0
fi
Ik kom er niet uit, dit zijn mijn gegevens:
IP : 192.168.1.34
Naam Nas : SERVERSATLOOK
Directory : Qmultimedia
User : satlook
pass : satlook
Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar het werkt niet.
Wat ik dacht was:
if ! mount | grep movie >>/dev/null
then
mount -t cifs //192.168.1.10/SERVERSATLOOK /Qultimedia -o username=satlook,password=satlook,rsize=8192,wsize=8192 0 0
fi
Het opnemen naar een NAS via cifs of nfs is wel mogelijk, maar nog niet vanuit het menu te regelen.
Op dit moment heb je nog een USB stick nodig (maakt niet uit hoe groot). Als je deze in de AZbox HD doet, activeert de AZbox de PVR functies. Als je nu een opname zou maken, komt deze op de USB stick terecht in de directory /DATA/usb1/sda1/. Als je nu je NAS mount op /DATA/usb1/sda1, kun je gewoon daarop opnemen en afspelen. In het andere topic staat een mount scriptje, als je daar deze regel aan toevoegd (eerst ff aanpassen), dan werkt het automatisch na een reboot.
Voorbeeld (ipv een nas kun je ook een windows share gebruiken):
ip nummer nas = 192.168.1.100
sharenaam op nas = films
usernaam op nas = administrator
password op nas = password123
if mount | grep sda1 | grep -v cifs
then
mount -t cifs //192.168.1.100/films /DATA/usb1/sda1 -o username=administrator,password=password123,rsize=8192,wsize=8192 0 0
fi
Zal op termijn wel gewoon vanuit het menu kunnen, of misschien een ideetje voor de plugin schrijvers?