Bij voorbaat mijn excuus voor de volgende, waarschijnlijk elementaire, vraag:
Ik wil in OpenPli alleen mijn “all” lijst updaten zonder de “favorieten” lijsten te wissen. Als ik “automatic scan” kies, heb ik de optie van “clear before scan”. Als ik die op “yes” laat staan, worden dan ook de favorieten lijsten gewist? Of moet ik die optie voor de zekerheid op “nee” zetten?
Vriendelijke groeten en dank voor de moeite, Henk (70+ in de Ardennen ;-))
P.S. Ik heb 4 satellieten, zie onder; ik neem aan dat die alle vier automatisch worden afgezocht?
Vriendelijk dank, heren! Ik heb vroeger eindeloos gestoeid met Setedit en Dreamboxedit, maar ik wilde het nu een keer makkelijk doen. Enfin, beide programma’s geprobeerd te draaien op m’n nieuwe laptop met W8, maar krijg geen contact. Met WS_FTP95 lukt dat wel
@ Tonskidutch: Als ik clear before scan doe, heb ik dus wel nog alle bouquetten, maar ze zijn leeg, en moeten weer opgebouwd worden vanuit “all” ?? Begrijp ik dat goed? Of worden in de bouquetten alleen de overbodige items gewist?
Vriendelijk dank, heren! Ik heb vroeger eindeloos gestoeid met Setedit en Dreamboxedit, maar ik wilde het nu een keer makkelijk doen. Enfin, beide programma’s geprobeerd te draaien op m’n nieuwe laptop met W8, maar krijg geen contact. Met WS_FTP95 lukt dat wel
@ Tonskidutch: Als ik clear before scan doe, heb ik dus wel nog alle bouquetten, maar ze zijn leeg, en moeten weer opgebouwd worden vanuit “all” ?? Begrijp ik dat goed? Of worden in de bouquetten alleen de overbodige items gewist?
Hoezo ook network scannen?
Ciao, Henk
a ) enkel de services die niet meer gevonden worden in een scan (dus ook niet meer bestaan) die vallen daarmee weg uit je bouqet
b ) bouqetten zelf kun je enkel via menu wissen of in dreamboxedit wissen
dan c ) de verbinding met de VU+ via dreamboxedit is afhankelijk van ip-adres en paswoord + of de firewall die uitgaande verbinding tegenhoud >> dus de firewall vertellen dat dreamboxedit een uitzondering is
eventueel d ) in enkele gevallen wil de dreambox edit alsook dcc.exe enkel verbinden als de VU ook in dezelfde workgroup staat
Ik heb overigens de indruk dat mijn Dreambox 800HD in de slaapkamer zelfstandig de services ververst. Kan dat een kwestie van de instellingen zijn? Of verbeeld ik het me maar?
“Disable background scan” stond op “no” maar dat heeft 'ie toch niet gedaan. Never mind, alles is nu weer up to date. En DreamboxEdit 5200 werkt als een trein, ook in W8.