en . Ook op andere forums zijn klachten te vinden over de 2.18. Ik heb zelf naar Aston gemaild daarover, maar geen reactie ontvangen (misschien zijn die Fransen boos omdat ik in het Engels schreef?). Overigens heeft Aston de 2.18 versie al geruime tijd niet meer in de lucht. Waarschijnlijk hebben ze zelf ook wel door dat er iets mis is.
Ja volgens mij ligt het toch ook aan de firmware van bepaalde ontvangers. Ik heb pas een Arion AF-9400SE gekocht en heb eigenlijk niet zo veel problemen bij het zappen, maar ik kan alleen maar opnemen zolang ik op de zelfde zender blijf staan. Zodra ik van zender wissel krijg ik een storing in de opnamen.
Ja volgens mij ligt het toch ook aan de firmware van bepaalde ontvangers. Ik heb pas een Arion AF-9400SE gekocht en heb eigenlijk niet zo veel problemen bij het zappen, maar ik kan alleen maar opnemen zolang ik op de zelfde zender blijf staan. Zodra ik van zender wissel krijg ik een storing in de opnamen.
Spuit Elf geeft ook water…
Heb je een Arion of een Echostar, blijkbaar niet.
Het is namelijk wel typisch dat er met de vorige versie van de Aston geen probleem was en dat nu, onafhankelijk van de software versie in de ontvanger de module om de haverklap hangt.
Waarom zou het probleem dan meteen in de ontvanger liggen, verbaasd het jullie dan helemaal niet dat Aston de update heeft teruggetrokken?
Een Arion 9400 is overigens heel wat anders dan een 9300 of een Echostar 5020.
Die Aston heeft bij mij nog nooit ook maar een hikje gegeven, totdat die 2.18 erin ging.
Dan zeggen dat het aan de ontvanger ligt omdat het met een Topfield wel werkt is een beetje vreemd.
In een Topfield draaien bepaalde modules ook niet goed, maar van een Aston mag je verwachten dat die overal in draait en dat blijft doen, ook omdat je niet terug kan naar de oude firmware van de module.
Ik kan alleen maar bevestigen dat mijn Aston met 2.18 prima funktioneert in de Inverto 7000. Alle hiks in beeld en geluid zijn verdwenen !!!
Wel heb ik voor de Inverto 1.3.211.242 laten staan, want zoals een wijs iemand op deze website enkele maanden geleden schreef: " als je een werkende set hebt, laat dan de updates maar aan je voorbij gaan"
Gezien de vele meldingen op deze site over de nieuwe updates bij Inverto ben ik inderdaad blij dat ik alweer een hele tijd probleemloos TV kijk. (weliswaar nog een paar oude Inverto foutjes met het opname menu, maar dat weegt niet op tegen alle andere fouten).
Note: de beeld kwaliteit (via satelliet) lijkt verbeterd sinds een aantal zenders over zijn gegaan op 16:9. Dus volledige beeldvulling zonder zoom.
Het is namelijk wel typisch dat er met de vorige versie van de Aston geen probleem was en dat nu, onafhankelijk van de software versie in de ontvanger de module om de haverklap hangt.
Waarom zou het probleem dan meteen in de ontvanger liggen, verbaasd het jullie dan helemaal niet dat Aston de update heeft teruggetrokken?
Waarom zou ik gaan Arion hebben wat bedoel je precies?