Apparatuur weggedaan, hobby in pauze gezet, later verder

Ik denk dat ik het volgende het best bij off-topic kan plaatsen, anders mag het gecorrigeerd worden.

Ik kijk al een tijd niet meer via satelliet, niet dat ik het de rug toe wil keren, maar op Canal Digitaal had ik al een tijd geen abonnement meer op sinds ik volledig op internet en TV en later internet only ben overgegaan. Ik kijk wel TV, maar als het NPO1, 2 en 3 is, dan is het al veel.

Ik heb mijn top ontvanger M7 SAT801 HD verkocht voor € 35,-, die staat inmiddels al even in Italië. Iemand in Italië hed last van blikseminslag in de buurt gehad en haar apparatuur was vermoedelijk daardoor einde verhaal. Een goede vriend van haar woont niet zo ver bij mij uit de buurt, zag de advertentie op een verkoop website en kwam langs. Ik heb uitgelegd dat de ontvanger wel van een nieuwe lijst van Canal Digitaal voorzien moest worden via de Astra 3 via het info kanaal, ik las pas later achteraf dat het NPO 1 moest zijn. Ik heb contact gehouden tot de ontvanger naar te vredenheid werkte, probleem wat ik echter niet kon zien was dat er bij de schotel takken zijn komen te hangen daardoor het even duurde voor alles goed werkte.

Voor een leek is het een makkelijke ontvanger, voor de meest actieve sat4all gebruikers is het eerste klas rotzooi, maar ik heb er veel plezier van gehad en ben er altijd zeer zuinig mee omgegaan, en vervolgens weer een ander ermee blij kunnen maken.

Ook mijn smartcard was in een mum van tijd voor € 50,- verkocht, was voor iemand met een camper die er haast bij had, maar het graag via de normale post verzonden wilde hebben. Ik kreeg een postzegelcode waarmee voor maximaal 50 gram verzonden kon worden, ik heb toen afgesproken het overnameformulier per e-mail door mij ingevuld naar de betreffende persoon te sturen, de smartcard heb ik goed verpakt tussen diverse gevouwen A4-tjes tot bijna 50 gram verzonden. Ook hier heb ik contact gehouden, wilde dat het goed zou aankomen, kreeg later e-mail van Canal Digitaal dat mijn kaart door de betreffende persoon op naam ingebruik is genomen. Blijkbaar is ook nog steeds vraag naar Oranje smartcards, want die was wel heel snel verkocht.

Het enige wat ik nu nog heb staan is een oude Triax schotel die op de Astra 3 uitgericht is, dus met één LNB.

Ik ben nog steeds zoekende naar een nieuwe woning, kom zo nu en dan wat tegen, maar hoewel er enkele mooie woningen tussen zaten, was dat helaas niet in een aantal dorpen verderop in dezelfde gemeente, anders was ik al verhuist.

Ik heb ook nog een oud type Triax schotel met popnagels in een doos zitten, heeft lichte transport schade zag ik pas laat achteraf, misschien met wat verf aanstippen zodat roest tegen gegaan wordt, het zit precies op de plek waar de arm de schotel als deze ingeklapt is, ondanks transport bescherming.

Ik ben niet zo van schotels met popnagels, leuk voor de vakantie op een lage voet, maar niet te hoog om bij een storm als eenmalige vlieger te functioneren. Ik weet niet met wat voor verf of modelbouw verf aan te tippen is en geen invloed op het signaal heeft, de muur stang in de doos en kabel, ik weet niet of er nog meer in zit, maar ik denk dat ik weinig aan de Astra 3 nog wat ga hebben. Mogelijk als Canal Digitaal volledig OTT gaat en de ruimte door een ander ingenomen wordt, maar voor nu gaat mijn gezondheid en welzijn voor.

Ik wil later wel weer een satellietontvanger aanschaffen, VU+ heeft zoals ik hier al een tijd mee lees dan wel de voorkeur. Astra 2 is de belangrijkste satelliet op dit moment, Astra 1 is een leuke aanvulling, ik heb nog geen idee welke satellieten verder interessant is om naar te kijken.

Feedhunten lijkt mij best leuk, maar ook kostbaar, daarnaast kost het denk ik ook veel tijd om de reporters buiten de uitzending te bekijken, ik kijk zo nu en dan naar de feed hunt topics i.v.m. dat het mij best nieuwsgierig maakt.

Ik denk dat ik dan toch voor een Cohors Big Bisat ga i.v.m. de flexibiliteit van het instellen van verschillende satellieten, niet voor het feedhunten, puur voor een aantal satellieten en de vrijheid daarin.

Voor nu gaat het aan mijn kant wat in pauze, wat, want als ik in de buurt een leuke aanbieding zie, dan ga ik op scherp, het moet in iedergeval geen doorgerotte schotel zijn. Ooit heb ik in Zandvoort een Bisat goedkoop op de kop getikt, maar eigenlijk werd ik genaaid, want er bleek een flinke scheur aan de onderkant bij de stang te zitten, al doende leert men goed op te letten bij aanbiedingen.

Ik zit nog wat met DVB-C te spelen zolang dat nog kan, want het zal ongetwijfeld binnen niet al te lange tijd verdwijnen, 4 ESPN zenders is niet de bedoeling bij Hollandsnieuwe, ik verwacht dat ze snel naar IPTV gaan naast diverse andere zenders.

De deur trek ik niet dicht, ik blijf het forum volgen en stel hier en daar een vraag en of opmerking maken, dan blijft ik ook op de hoogte wat voor mij interessant is.

Ik ben even achter elkaar door de voor mij nodige kleine ingrepen in het ziekenhuis laten uitvoeren, daarna komen de complexe pas die stap voor stap moeten en een aantal jaar zullen duren, ik hoop voor de grote complexe medische problematiek eerst een andere huurwoning te vinden die goed bij mij past en plek is om wat moois neer te zetten, dan kan ik tussen de complexe medische problemen waarmee ik aan de slag ga, iets anders dan Canal Digitaal gaan ontdekken.

Nou nou heel verhaal. Ik denk niet dat DVB-C heel snel verdwijnt hoor, kan nog jrn duren. Wat houd je tegen om een 2e hands VU+ of nieuwe Zgemma (H8 of H17) box te kopen ? Dan kun je DVB-C/T2 en DVB-S2 in 1 ontvanger combineren. Desnoods een lijntje er bij en je hebt letterlijk alle zenders van sat/kabel. Of je knoopt er een antenna aan voor DVB-T2 dan pak je NPO123 uit de lucht gratis.

Of je neemt een OTT abo bij Canal Digitaal of NLziet. Of als letterlijk alle zenders wil een grijs IPTV abo, dat kan zelfs op die VU+ of Zgemma met xtreamity.lopen. Dan heb je letterlijk alle zenders op 1 boxje.

1 like

28,2°Oost is de beste ivm FTA , vanwege de spotbeam , voor de benelux zondermeer !!
5°West , Frankrijk & Italië FTA zolang de ontvanger multistream aankan
52°Oost heeft ook enkele FTA zenders die o.a. Engelstalige films & series geeft

1 like

Kan een VU+ multistream aan?

Met de juiste tuner en software, ja.

Standaard bij de Vu+ Zero 4k. Grotere modellen ook met de juiste insteektuner.

1 like

Volgens mij kan de zgemma het ook maar heb je ervaring met enigma2 (linux) boxen ? Ik zou een Zgemma H8.2 kopen, die heb je nieuw voor 4-5 tientjes op dit moment.

1 like

Ik kan enkel bevestigen voor de vu+ zero 4k die ik zelf bezit, maar Gemini vertelt mij dat het voor Zgemma ook geen probleem is zolang er maar een dvb-s2x tuner in zit.

Enkel opletten met de ​Zgemma H17 Combo, want deze wordt afhankelijk van het gebruikte image met wisselend succes besproken.

Specifiek voor het model dat jij zou kopen: ​Zgemma H8.2H Combo: Een budgetvriendelijke Full HD-ontvanger (geen 4K) die dankzij de ingebouwde DVB-S2X tuner ook multistream-signalen kan verwerken.

Ideaal dus als je toch geen 4k nodig hebt. Kijk wel eerst eens welk image je wil en als dit image bestaat voor de H8.2H Combo.

1 like

Voorlopig is er even wat anders waar ik mijn aandacht op moet houden, de regie uit handen geven bij de zorg is het laatste wat ik doe zodra het niet anders kan, heb te veel blunders meegemaakt.

De VU+ zie ik in diverse varianten het meest op sat4all voorbij komen, het hoeft niet het goedkoopste model te zijn, wel moet ik er van op aan kunnen dat het werkt zoals ik wil dat het werkt.

Streamen zou fijn zijn, zowel een Hans pakket als een minder legaal pakket, maar satelliet geeft meer zekerheid dan een minder legaal pakket.

Op Hotbird zijn de volgende 4 leuke FTA zenders:
10775 H
BVN Europa
WedoTV Movies (enkel in’t Duits)
WedoTV Sports
WedoTV Big Stories

Ook op 11785 H zit nog wat Engelstalig en interessant

11862 H - Vantage Music

1 like

BVN is toch opgeheven of wordt opgeheven?

Hoewel ik Duits een deels kan verstaan, heb ik films het liefst in de originele taal.

Bij Nederlands, Nederlands, en bij Engels, Engels.

Er is helaas geen triple LNB voor Astra 2, 3, en Hotbird, het zou wel handig en goedkoper zijn, net als de Triple LNB van Canal Digitaal, maar dan anders uitgericht.

wat hebben we nu voor probleem?

met BVN of het opheffen van al je apparatuur

bij Frans Frans, je moest echt zelf eens aan je gezondheid werken las ik in die bijbel van jouw als starttopic. Stop met die soort publicaties.

1 like

Ja idd het gaat weer helemaal alle kanten op. We hebben vooral iemand die zelf totaal niet weet wat ze/hij wil.

2 likes

Ik denk dat zijn grootste probleem (+ prioriteit) is een andere woning zoeken, maar dat hij gewoon nood had aan wat bemoedigende woorden, vooral ook na die “medische ingrepen”.

@Miauw

Ik wens je veel beterschap.

1 like

Je hebt gelijk, @pollegazon soms moet je de persoon ondersteunen als daar een behoefte aan is.

1 like

Dank je voor alle meelevendheid, zijn inderdaad lastige wegen, overmorgen het volgende traject.

Het betekend echter niet dat ik stil zit, ik waardeer ook zeker het meedenken naar andere mogelijkheden, echter zoals in de start van dit topic ligt vrijwel alles stil, dus daar heb je wel een punt.

Hij of zij is mijn ding, ik sta op de wachtlijst, verder weet ik nog niets.

Dat noemen ze ook wel non-binair, een beetje niemandsland, echter is dat iets wat op de achtergrond langzaam loopt, heeft totaal niets met mijn complexe medische problematiek te maken, voor nu zijn het voor mij de kleine medische (voor andere groot?) problemen die te lang voor problemen zorgen waardoor ik niet met de complexe problematieken verder kan. Het zal langer dan 5 jaar gaan duren, het loopt alndeels vanaf mijn geboorte en is later ontdekt, andere problemen lopen ruim 20 jaar, ik kan dan ook niet bij elk ziekenhuis in Nederland terecht, helaas liggen ze niet bepaald om de hoek.

Dank voor je begrip, het is gewoon even niet anders, opnemen gegeven moment gaat een trein rijden en daar zit ik dan in, die kan ik niet zomaar stop zetten, is ook niet de bedoeling.

Dank je wel, het is niet de bedoeling op alles vooruit te gaan lopen, eerst even van zaterdag tot en met dinsdag een voor mij klein trajectje in, de rest volgt later.

@iedereen,

Alle goede bedoelingen zijn goed bedoeld, ik moet echt even rust nemen, daarom ook dit topic.

Ik heb even de boel van me afgezet, er komt wel weer een pauze, maar na een vakantie na 11 jaar, een andere activiteit, is het stilte voor de storm.

En ja, een andere woning zou een nieuwe schone start betekenen, mijn huis is mijn huis niet meer, heeft andere redenen waarvoor er een rechtszaak loopt, niet leuk, maar ik heb geen keuze dat erbij te moeten doen, op een gegeven moment is het spelletjes spelen over en moet het maar hard tegen hard.

Wil je toch tips geven, doe dat graag even via een persoonlijk bericht, ik kan traag antwoorden, het is even niet anders.