Analoog en Coderingen.

Omdat ik toch nog een analoge ontvanger heb zat ik eens te kijken wat er nog allemaal te ontvangen is. Veel FTA maar toch nog een paar gecodeerd, hoe zijn die te ontvangen? Er zit geen kaart slot in mijn ontvanger. Hoe ging dat vroeger, de nederlandse zenders waren toch ook gecodeerd?

Martin

Ter info Vroeger waren de Nederlandse zenders met een zogenaamde “luxcript” decoder te ontvangen. Bepaalde uitzendingen

op RTL-4 bvb waran toen zelfs ongecodeerd !

Deze decoder werd toen via scart op de decoderingang van je analoge ontvanger aangesloten…

Groetjes,

Pieter

Dus geen kaart maar een decoderkastje wat het allemaal voor je regelt.

Rekordc

Nou niet allemaal , zo was(is ?) er videocrypt 1 en 2, en D2mac .

Ook Syster maar of je daar een kaart voor nodig had , weet ik niet .

Er waren progjes waarmee je met een analoge satkaart in je PC , beeld kon toveren op de syster gecodeerde kanalen .

Kon alleen nog maar Analoog FTA en Analoog Nagravision vinden.

Martin

das voor mijn schotel tijd..

wel nog doen C+ nog analoog op de kabel zat nog educatief zitten kijken

Tvkaartje deed het best goed..

en C+ Decoders welke geblokeerd waren voorzien van extra draadjes en er was weer beeld

goede ouwe tijd

Het zal niet lang meer duren voor dat analoog afgelopen is, aanbod wordt al steeds kleiner. Nog een ruim jaar dan is het over (2010) misschien nog iets langer maar dan is het echt over.

Origineel bericht van: Ou-Tannu

das voor mijn schotel tijd..

wel nog doen C+ nog analoog op de kabel zat nog educatief zitten kijken

Tvkaartje deed het best goed..

en C+ Decoders welke geblokeerd waren voorzien van extra draadjes en er was weer beeld

goede ouwe tijd

Dat ook nog gedaan via de PC, zonder geluid op postzegel formaat naar C+ kijken. Tot ze digitaal gingen.

Rekordc

Helemaal in het begin van premiere toen ik nog in duitsland woonde had ik al zo’n analoge decoder waar je nog een echte sleutel in moest stoppen. En dat alles voor slechts 1 kanaal.

Ik had een sagem G1

Dat witte ding was een kaart in de vorm van een sleutel en wel een halve cm dik.

Er is (zijn) nog een sites waarop je foto’s van de analoog

gecodeerde zenders kunt zijn , gewoon effe goegelen !!

Analog TV Broadcast Systems , Of , wikipedia

Eurocrypt , Syster , Nagravision , Line shuffling ,

Videocrypt , Videocipher , Luxcrypt , SIS , Leisure , enz …

Ook uitzendnormen: B-Mac , D / D2 Mac

nee gewoon fullscreen he

Cablecrypt was het hier geloof ik voor C+

Ik sloot mijn analoge ontvanger aan op de analoge TV-kaart in mijn computer, en kon daarna met een decoderprogramma’tje Premiere ontvangen.