@Alex
O.K. dan moet ik alle kabels vervangen, ik ga daarmee aan de slag, maar wil eerst kijken of ik alles aan de praat krijg.
De Invacom had ik al een tijd in huis liggen, maar nooit gebruikt. Overigens ik heb hier signaal genoeg.
Ik zit nog steeds met jouw eerste antwoord. Je schrijft: De tuner waar je de motor op hebt zitten stel je als ‘geavanceerd’ in en moet je elke satelliet die je wilt (en kan) ontvangen definiëren. Als voorbeeld hier Astra 3B en Astra 2E/F/G:
Ik kan het niet voor elkaar krijgen om LNB1 input op meerdere satellieten in te stellen, met wat voor truc doe je dat?
En het duizelt me een beetje, maar hoe moet ik dan LNB2 input (degene waar de motor is aangesloten) instellen? Op tweede kabel?
Prima LNB denk ik wel, gewoon gebruiken.
Lees wat ik geschreven heb nog eens goed na want je draait het om.
Tuner A stel je in als tweede kabel van draaibare LNB van Tuner B.
Tuner B stel je in als geavanceerd. Daarna ga je één omlaag en naar rechts of links voor de volgende satelliet.
Dan hoef je alleen maar de satelliet op LNB 1 te zetten (of LNB 2 als ze maar allemaal dezelfde LNB x gebruiken), de overige instellingen hoef je maar één keer in te stellen, alleen even opletten dat op elke satelliet Gebruik USUALS voor de satelliet op ja staat.
Volgens mij is er helaas geen manier om in één keer een draaibare Usuals schotel in te stellen en moet je dat echt satelliet voor satelliet doen.
De Ka-band en C-band satellieten kan je overslaan en de satellieten die te zwak zijn of te ver naar het westen of oosten staan.
Hoi,
jij hebt tuner A als doorlus staan. Vandaar dat je geen andere keuze hebt vrees ik
Als je met twee kabels werkt moet je kiezen als idem als Tuner B
Of je kiest hier de satellieten die je ermee kan ontvangen.
mvg
Doorlus bij de single LNB, tweede kabel van draaibare LNB bij de twin-LNB.
Alleen op die manier zal OpenPLi weten wanneer welke zenders beschikbaar zijn.