Hey allemaal,
Hoe verteren jullie de aangekondigde hitte, zo zonder airco?
wij gaan veel zwemmen,door de bossen wandelen,of naar een shopping center,
wat doen jullie om de hitte te verdragen?
bedankt alvast voor jullie tips
slider
Hey allemaal,
Hoe verteren jullie de aangekondigde hitte, zo zonder airco?
wij gaan veel zwemmen,door de bossen wandelen,of naar een shopping center,
wat doen jullie om de hitte te verdragen?
bedankt alvast voor jullie tips
slider
Wanneer je een ventilator hebt, kan je er een natte doek voor hangen, de verdamping onttrekt warmte.
De onderkant van de doek kan je in een emmer of teiltje met water hangen waardoor die doek vocht blijft optrekken.
Verder overdag alles dicht en nachts ventileren.
kelder deur opengezet en ramen boven.Permanent wind die afkoelt nu
De angstpropaganda draait overuren,
nu is het de superhittegolf en de vuurrode kleuren bij het weerbericht.
Mijn advies,
niet teveel op tv of internet kijken
en je gezonde verstand gebruiken,
en let op elkaar, onze ouderen en onze dieren.
Heel gave muziek luisteren en verder niets doen ![]()
badhanddoek op stoel en gamen met een fris drankje of hete thee earl gray
Ik moet gelijk denken aan de familie Bundy. Die hielden vakantie op de koel afdeling van de supermarkt.
Zo, anders niet te doen. Ben niets gewend
Ik ben aan het skiëen ![]()
Oh wacht , ik ben aan het dromen !!
µ
Mijn 2 huisgenoten liggen hier naast mij op de zetel
en ik ben ondertussen op mijne comfoeter aan het rammen !!
Ja weer iets later opgestaan, beroerd van die hitte en de stress ook nog ! ![]()
dat laatste beeld was mooi, die eerdere over twee huisgenoten die naast U op de zetel liggen is iets verontrustend ![]()
1 uur geleden, Tonskidutch zei:
dat laatste beeld was mooi , die eerdere over twee huisgenoten die naast U op de zetel liggen is iets verontrustend
Gij nieuwsgierige ![]()
![]()
![]()
28 minuten geleden, Tonskidutch zei:
Aha oké katten, geen noodzaak voor facebroek
Miauw , ik zou ook liever een koele bomma naast mij hebben ![]()
2 van 30 mag ook nog net , dubbel fun ![]()
https://www.facebook.com/reel/982380174278093
Oh , ik heb hier geen airco , wel ARKO ![]()
Hier een hoop mensen die een berg centen hebben betaald en hoopten dat zij een airco geleverd krijgen…pas dus op voor dit soort tuig
https://nl.trustpilot.com/review/evolar.nl
volgens de site de eigenaar, Jasper Janssen
Tip om bloedhete auto ff snel gebruiksklaar te maken. Eén raam volledig open draaien en kruiselingse deur 2 a 3 keer na elkaar snel open en dicht doen. Iets met druk - technisch kan ik het niet uitleggen, maar werkt.
Airco aan in de auto, maar ventilatie op hercirculatie (zoals wanneer je in een vervuilde tunnel rijdt) = motor moet minder hard werken en brandstof gebruik daalt.
Verder gewoon aan de kust gaan wonen. In mijn woning, 800 m van zee - met achtertuin uitzicht op uitgestrekte velden) is airco overbodig. 's Nachts ramen kruiselings open (overdag potdicht) en er is altijd een briesje. Zelfs gisteren niet boven 25 graden, terwijl het overdag 33 graden was.
Het ging over zonder airco. Die kunnen de meeste mensen zich dus niet veroorloven.
Bij een auto, voor de mensen die zich een auto kunnen veroorloven, zonder airco gewoon de ramen open bij het rijden werkt prima tot je in de file staat , maar zelfs dan is de ramen open beter. Helaas heb je dan niet 4 emmers water in je auto voor jullie en de kinderen, wat prima zou werken.
Verhuizen naar een woning aan de kust is idd een optie voor arme mensen in een flatje op 7 hoog met de ramen op het zuiden.