Ik heb een dm7025 en wilde eigenlijk een programma opname gaan voorprogrammeren voor zondagavond. Echter de epg geeft mij slechts het actuele programma, en wat erna komt. Is er een mogelijkheid om meer epg informatie te krijgen? en zo niet, kan ik wat doen m.b.v. mijn pc, bijvoorbeeld op de pc een guide doorlezen en dan de gewenste programma’s selecteren en dan de opnametijden door’beamen’ naar de dream?
Ik meen me te herinneren dat bij de Gemini Images voor de 7025 je gewoon een week vooruit kon kijken. Kan iemand met een Gemini image dit misschien bevestigen??
(voor zover er nog mensen met een Gemini image en 7025 zijn dan )
(ik weet niet of ik een deeplink naar IHAD forum mag sturen, dus stuur alleen het path)
Dreambox Software » Dreambox Plugins (Enigma2) » Plugin: Internet-Fernprogrammierung über www.tvtv.de mit Serientimer
Dan zou ik zeggen dat je alleen de regular expressions hoeft aan te passen aan een nederlandse online tv gids, of is dat een beetje listig i.v.m. copyrights enzo?
Ik kan je niet helpen met je specieke probleem omdat ik geen DVB-C en geen ronaldd heb/ken. Kan je wel wat achtergrond info geven die je mogelijk verder kan helpen.
Op DVB-C wordt per transport stream een aantal Tv en radio kanalen uitgezonden en wordt (voor zover ik weet bij alle kabelbedrijven) ook de volledige EPG uitgestuurd. Elk kanaal waarop je afstemt zou dus in theorie goed moeten zijn.
Als je maar twee programma’s per kanaal in de EPG hebt staan wordt alleen de “now&next” informatie die je ook ziet bij het zappen in de EPG gezet. Deze now&next wordt ongeveer eens per seconde uitgezonden (via de DVB-SI EIT tabellen), zodat je tijdens het zappen altijd snel het huidige en volgende programma kunt zien. De volledige EPG komt via hetzelfde mechanisme druppelsgewijs langs, en het duurt daarbij een aantal minuten voordat de ontvanger de volledige EPG heeft zien langskomen en heeft opgeslagen.
In jouw geval lijkt het er dus op dat de EPG wel de now&next begrijpt en opslaat, maar niet de volledige EPG.
Je kan nog eens een andere image proberen om te zien of het probleem specifiek aan ronaldd is, door de standaard image of Pli of Gemini te laden. Ook zijn er een aantal andere forums, speciaal voor b.v. TV Home of Casema DTV, waarop af en toe ook postings over dreamboxen in een DVB-C omgeving staan.
Pro, bedankt voor de info. Dit wist ik inderdaad nog niet.
Ik ga er vanuit dat het niet uitmaakt of je via cable of satelite kijkt. Het enige verschil is, welk kanaal de programmagids meezendt. Ik zit niet op casema of upc, maar een kleine lokale kabeltv stichting van het dorp hier. Dus ik zal het zelf uit moeten zoeken , vrees ik.
De tip van een ander image klinkt ook nog wel goed.Ik heb nog een ander image erop staan via barry allen. Ik heb ook nog LT-2nd maneuver erop staan.
Voor alle volledigheid, kun je eens exact uitleggen waar ik de programmainfo voor meer dan now+next kan zien onder ronaldd.? Dan weet ik in 1 keer waar ik moet kijken, in plaats van telkens allerlei menutjes proberen.Thnx!
Wist ik het maar. Ik ken ronaldd dus niet. Bij Pli is het de rode knop op de afstandbediening. Je kunt ook kijken of je MV als plugin hebt (of deze downloaden van deze website ), hier wordt ook de volledige EPG in getoond.
Het lijkt mij overigens zeer onwaarschijnlijk dat een kabelaar, hoe klein ook, alleen now&next mee stuurt. Bij welke kabelmaatschappij zit je?