Na veel zoeken en de eerste 10+ pagina’s van deze rubriek te hebben bekeken heb ik niet gevonden wat ik zoek, dus vandaar een post.
Een paar maanden geleden werd ik de trotse eigenaar van een Triax 88 met multi-rail en 4x ALPS LNB’s voor Astra 1-2-3 en Hotbird die beeld geven via een EMP Centauri 4/1 switch aan een Dreambox DM500HD in de woonkamer. Werkt goed, zeer tevreden.
(misschien dat iemand zich mijn gestuntel herinnert: )
Blij dat het werkt maar inmiddels getrouwd en dan krijg je het: er moet ook op de slaapkamer TV worden gekeken want Holland got talent next top model dancing on ice with stars in the jungle komt op, of zoiets ![]()
Nu zoek ik naar de meest simpele manier om dit voor elkaar te krijgen (zonder Digitenne te nemen…). En daarbij heb ik hulp nodig, die ik hoop hier te vinden (zoals altijd, waarvoor mijn dank).
Mijn plan is om de single LNB die in de volgende opstelling 19.2 ontvangt,(ik heb ze inmiddels de juiste ‘skew’ gegeven en ook de kabels netjes gebonden), te vervangen door een twin LNB (met 2 uitgangen dus) en de eerste uitgang van deze LNB netjes in de switch te prikken en de tweede uitgang direct in een Dreambox in de slaapkamer te prikken, en dan mijn abo in huis te delen.
Mijn vraag is nu: kan dit? Accepteert de switch dit signaal uit de twin LNB gewoon en werkt dat?
Maw: Kan ik de ene uitgang uit de twin LNB op een swtich aansluiten en de andere uitgang direct op een ontvanger, of moet ik een andere switch kopen?
Het doel is enkel de NL SD zenders te ontvangen in de slaapkamer omdat de ontvanger een SD box is.
Ik hoop dat iemand enige ervaring (of gewoon gezond verstand) heeft en mij kan zeggen of deze opstelling gaat werken.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor de hulp!